Marketeer, jij moét in de boardroom zitten. En de cijfers bewijzen het.
Bedrijven die marketing écht centraal zetten groeien 30% sneller dan hun concurrenten. Ze zijn dubbel zo vaak in staat om 5%+ groei te halen. (Bron: Mckinsey.)
Een meta-analyse van 114 studies toont dat market orientation - klantwaarde centraal zetten - structureel leidt tot betere financiële prestaties.
En sterke merken? Die zorgen voor 31% meer aandeelhouderswaarde dan het sectorgemiddelde.
Jouw inzicht in klantgedrag, merkwaarde en groeidynamiek is wat bedrijven doet bloeien.
Je hoort niet op de tweede rij. Je bent geen luxeafdeling. Je bént de groeistrategie. Zie jezelf in de boardroom. Mét stoel.
Bronnen van de cijfers:
https://journals.sagepub.com/doi/10.1509/jmkg.69.2.24.60761
https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/building-marketing-and-sales-capabilities-to-beat-the-market#/
https://sumi-studio.com/blogs/notes-from-sumi/brand-and-the-correlation-to-profitability-the-numbers-dont-lie